Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto HR-60 del fabbricante Haier
Vai alla pagina of 10
Domestic Refrigerator Operation Instructions HR-60 Contents Cautions Parts Observations Basic Operation Operation Instructions Defrosting/Cleaning Troubleshooting 1-2 3 4 5 6 7-8 9.
Disposal of the old appliance Before disposing an old appliance that goes out of use, please make sure it’ s inoperative and safe. Unplug the appliance and remove or destroy all of the springs, latches, or boltlocks in order to avoid the risk of child entrapment.
For the purpose of safety, the appliance must be properly grounded in accordance with specifications. Always remember to unplug the appliance before cleaning. Never unplug your refrigerator by pulling on the power cord. Always grip plug firmly and pull straight out from the outlet.
The manufacturer reserves the right to improve the product from time to time without further notice. .3. Parts 1. T emperature regulator 4. Bottle rack 2.
The appliance can be placed with its rear panel directly against the wall. For a good air circulation, the vent grille at the back of the worktop must not be blocked, It should be placed on flat and firm ground lest it gives off higher noise than usual.
The appliance must stand on even flooring. If the appliance is to be placed on a soft carpet, support the appliance with a solid wood board. If the appliance is placed on the carpet directly, the high-temperature compressor may cause color fading of the carpet.
Do not store frozen foods and ice creams in the refrigerator-Danger of thawing! W rap or cover foods well before storing so as to avoid loss of water content and off-odor . The appliance can not be used to store medicine or scientific specimen. Do not place heavy items more than 20kg on the top of the refrigerator.
Defrosting The surface of evaporator ices up when the refrigerator is working. When the frost layer is thick as 3mm, the refrigerator must be defrosted and cleaned. Otherwise, it may results in lower efficiency and high energy consumption. 1. T ake out foods and ice tray .
Cleaning 1. Unplug the appliance. 2. Wash the inner compartment with lukewarm water and neutral detergent. 3. Dry the surface of the refrigerator thoroughly. Note: 1. Avoid splashing water on the freezer when cleaning. 2. Do not use cleansers such as soaps, paint, boiled water or acid, etc.
Before calling the service center, check the following points and see if you can solve the problem yourself. Problem Possible Causes No refrigeration Electrical connection is loose. Fuse is broken. W rong temperature selection. The inner compartment is overfilled.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Haier HR-60 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Haier HR-60 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Haier HR-60 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Haier HR-60 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Haier HR-60, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Haier HR-60.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Haier HR-60. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Haier HR-60 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.