Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto Picasa del fabbricante Google
Vai alla pagina of 9
Picasa Getting Star ted Guide Picasa is free phot o management software from Google that helps y ou find, edit and share y our photos in seconds. W e recommend that y ou print out this brief ov erview of Picasa’s main f eatures and consult it as you use the pr ogram for the first time to learn about ne w featur es quickly .
Folder list The left-hand list in Picasa’s Library view sho ws all the folders containing photos on y our computer and all the albums you ’ve cr eated in Picasa. These folders and albums are gr ouped into collections that ar e described in the next section.
• Delete a photo from a f older . Select a photo, then go t o “File” > “Delet e from Disk, ” or just hit the Delete k ey on your k eyboard. Picasa will r emind you that y ou’r e about to send that file t o your computer’s r ecycle bin.
automatically begin t o appear in the “Impor t T ray .” After y our photos ha ve finished loading, click the “Finish” button. Picasa will sa ve the f olders on your computer (in the My Pictur es directory under a folder name y ou create) and displa y them in the “Folders” collection.
• While on the “Edit Phot o” screen, use the thumbnail arrow s on either side of the filmstrip at the top of the pho to to na vigate thr ough the rest of the phot os in that album. • T o rev erse any e dits you made, click the “Undo” button at an y step along the w a y .
Aut o Color Click the “ Auto Color” button t o adjust the color in your pho to automatically in Picasa. Click “Undo Auto Color” button below to r emov e the change. Fill Light Use the fill light slider to add light to the foreground of pho tos with too-bright backg rounds, making them more balanced.
Wa rmify – W arm up a cool photo, impro ving skin tones. Film Grain – Add a “grainy” film look to any p hoto – looks great when y ou print. Tint – Use the dropper to pick a color and apply that duo tone or tint to the entire photo. Saturation – Increases color saturation.
Hold Use the “Hold” button t o keep a phot o in the tra y as you add more photos. Y o u can add multiple phot os to the tra y by holding down th e Shif t ke y as you select pho tos. Clear Click the “Clear” button to empty the “Pho to T ra y” of all photos on hol d.
address or y our Hello username. Y ou’ll need to regist e r for a free Hello account using an e xisting email address and a passw ord that you creat e. Collage Click the “Collage” button to quickly mak e personalized photo collages from a variety of te mplates including picture pile, picture grid, or contact sheet.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Google Picasa è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Google Picasa - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Google Picasa imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Google Picasa ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Google Picasa, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Google Picasa.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Google Picasa. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Google Picasa insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.