Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto CM-2205 del fabbricante Gevalia
Vai alla pagina of 10
1 Care and Use Instructions 12 Cup Automatic Coffee Maker Created Exclusiv ely For Gevalia (Logo) CM -22 Series.
2 1. READ AL L INSTRU CTIONS BEFORE OPERATI NG OR USING THIS APPLIANCE. 2. Do not touch hot surfaces. 3. To protect against electrical shock, do not place cord, plugs, or appliance in water or other liquids. 4. Close supervision is necessary when any appliance is used by or near children.
3 into the outlet, reverse the plug. If it still does not fit, contact a qualified electrician. Do not atte mpt to modify the plug in any way . If the appliance is of the grounded t ype, the extension cord should be a grounded – t ype 3 – wire cord.
4 & Button This button is used to initiate the programm ed pre -set bre w time .You ma y al so cancel the pre-set brew time by pressing this button as well. ON/OFF Indicator Light & Button Press this button t o turn the unit ON and st art the brewing proces s .
5 Notes: There is a drip hole on t he back of the Water Reservoir to prevent exceeding the capacity of the Coffee Maker. I f you add too much water, it will drip out from the back o f the unit (This is norma l if y ou ex ceed the max fill line and the unit is not leaking).
6 4. Add Gevalia coffee usin g the measuring scoop provided. Brew Gevalia co ffee with the coffee water ratio you no rmally use when you prepare ground coffee. If you p refer strong coffee, we recommend the following European method, which produces a rich, full -bodied flavor.
7 8. When the brewing p rocess is completed and th e Water Level Indicator is empty, th ere will still be hot liquid in the Filter Basket. Wait a f ew mi nutes for the rest of the liquid to drip through the coffee into the carafe.
8 PROGRAM MING YOUR COFFEE MAKER – Automatic Operation SETTING THE CLOCK 1. You may set the clock any time before or after brewing. The time on the clock must be set prior to programming the Coffee Maker. 2. Press the HOUR and then the MIN buttons to set the current time.
9 8. To re-set the Auto Brew time to the same pre-set time for the next day, simply press the AUTO ON button. The green Indicator Light encircling the button will illuminate and the word AUTO will again be display ed in the upper right hand corner of the LCD digital clock/display.
10 A solution of two tablespoons of white vinegar to one Carafe (60 ounc es) of c old water also works. Pour thi s solution into the Water Reservoir, and follow y our normal op erating instructions, without a paper filter or any coffee in the Filter Basket.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Gevalia CM-2205 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Gevalia CM-2205 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Gevalia CM-2205 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Gevalia CM-2205 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Gevalia CM-2205, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Gevalia CM-2205.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Gevalia CM-2205. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Gevalia CM-2205 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.