Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto D56 del fabbricante Datacom Systems
Vai alla pagina of 11
8500073 D56 Modem TABLE OF CONTENTS SECTION 1 - DESCRIPTION ....................................................................... 4 SECTION 2 - SPECIFICATIONS ................................................................. 6 SECTION 3 - INSTALLATION .
2 FCC REGULATIONS REQUIRE THAT THE FOLLOWING INFORMATION BE PROVIDED TO THE CUSTOMER: 1. This equipment complies with Part 68 of the FCC rules and the requirements adopted by the ACTA.
3 6. If trouble is experienced with this equipment or for repair or warranty information, please contact Data Comm for Business in the USA at 800- 432-2638. If this equipment is causing harm to the network, the telephone company may request you to remove the equipment from the network until the problem is resolved.
4 1. DESCRIPTION 1.0 Description The DCB D56 modem is a 56 Kbps (V.90) dial-up modem. The modem can be powered by an external AC wall mount power supply, or by an optional internal 24, or 48 volt DC supply. A rack front is available for the metal case, so it can be easily rack mounted with one, two or three modems per 1U rack height.
5 Front and Rear Views.
6 2. SPECIFICATIONS 2.1 Specifications 2.1.1 General 56K model – D56 For special power options, add the suffix 24 or 48 for 24 or 48 volt DC power 2.1.2 Front Panel Indicators Power, TxD, RxD, DTR, DCD 2.1.3 Controls AT command set included on disk 2.
7 3. INSTALLATION 3.1 Unpacking The following is included with each D56 Modem: • Modem and external 120 VAC power supply • Cable for connection to phone line • Manual • Information regarding w.
8 4. FRONT PANEL INDICA TORS 4.1 Indicators Indicator Condition Meaning Power ON Power is supplied to the modem TxD Flickering Modem is sending data to the far end RxD Flickering Modem is receiving da.
9 5. INTERFACE SIGNALS 5.1 DTE Port Interface Pin Signal In/Out 1 Frame Ground 2 Transmit Data IN 3 Receive Data OUT 4 Request to Send IN 5 Clear to Send OUT 6 Data Set Ready OUT 7 Signal Ground 8 Dat.
10 6. TROUBLESHOOTING 7.1 General Approach When troubleshooting problems, a rational plan can save you many hours of frustration. The following is a brief outline of standard troubleshooting procedures. 1. Gather the facts to determine the exact nature of the problem.
11 7. WARRANTY DCB modems are warranted to be free of defects in materials and workmanship for two years. Data Comm for Business, Inc. will repair or replace any equipment proven to be defective within the warranty period. All warranty work is F.O.B. Dewey, IL.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Datacom Systems D56 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Datacom Systems D56 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Datacom Systems D56 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Datacom Systems D56 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Datacom Systems D56, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Datacom Systems D56.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Datacom Systems D56. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Datacom Systems D56 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.