Manuale d’uso / di manutenzione del prodotto PR-3000 del fabbricante Dakota Alert
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D ak ota A ler t ™ PR-3000 P or table Rec eiv er Owner ’ s Manual.
2. The PR-3000, battery charger , and belt clip. (figure 1) Figur e 1 Th is devi ce co mpl ies wit h Pa rt 15 of the FC C ru les , oper at ion of thi s devic e is subj ect to the fol lo win g con dit ion s: 1.
3. Push and hold the side button f or two seconds to turn on the PR-3000. The unit will beep and the time display will come on. P ush and hold the side button to turn the unit off again. The unit also has a back light for viewing the display in low light situa tions.
4. (figure 2) 1. L CD d isp la y 2. (Side button) ON/OFF and Mode button 3. Left Button 4. Right Button 5. Charger plug 6.
5. (F igure 4) 1. Last Channel receiv ed 2. Number of alerts stored on the indicated channel 3. Time stamp of alert 4. Date stamp of alert Figur e 4 1 2 3 4 Figur e 3 1 2 3 5 6 7 (F igure 3) 1.
6. When the PR-3000 receiv es an aler t, the L CD display changes t o aler t mode. The display will r emain in aler t mode, showing the most r ecent alert received until manually reseting to time/da te mode. P ush the right button to change from the alert mode to the time/date mode.
7. 1. Push the side and right button t o enter the time/date setting scr een in the programming mode . The hour dig its will be flashing. 2. Push the right button t o change the hour to the correct setting.
Figur e 7 F rom the audible tone setting screen, push the side butt on to access the vibrate alert programming screen. The vibrate alert icon will flash and there will be “ ON” or “OFF” in the upper right sec tion of the display .
9. Pushing the left and right buttons at the same time will lock the display in the time/date mode. The top of the display (figur e 3) and no other screens can be viewed . Pushing the left and right buttons again will unlock the display .
The alerts stored for a channel can be cleared thr ough the alert log screen. Acc ess the aler t log, display the channel to be cleared, and push the side butt on. The text CLrE - COr d (clear recor d) will appear on the bottom of the display (figure 8).
11. If you encounter an y difficulty in the operation of this product after reading the manual, please contact us. Y ou can reach us by phone a t 605-356-2772 from 8:30 AM to 5:00 P M Monday through F riday ( Central Standar d Time).
Dak ota Aler t , Inc . 109 W . Main St. P0 Box 130 Elk P oint, SD 57025 Phone: (605) 356-2772 F ax: (605) 356-2584 W eb: www .dakotaaler t.com.
Un punto importante, dopo l’acquisto del dispositivo (o anche prima di acquisto) è quello di leggere il manuale. Dobbiamo farlo per diversi motivi semplici:
Se non hai ancora comprato il Dakota Alert PR-3000 è un buon momento per familiarizzare con i dati di base del prodotto. Prime consultare le pagine iniziali del manuale d’uso, che si trova al di sopra. Dovresti trovare lì i dati tecnici più importanti del Dakota Alert PR-3000 - in questo modo è possibile verificare se l’apparecchio soddisfa le tue esigenze. Esplorando le pagine segenti del manuali d’uso Dakota Alert PR-3000 imparerai tutte le caratteristiche del prodotto e le informazioni sul suo funzionamento. Le informazioni sul Dakota Alert PR-3000 ti aiuteranno sicuramente a prendere una decisione relativa all’acquisto.
In una situazione in cui hai già il Dakota Alert PR-3000, ma non hai ancora letto il manuale d’uso, dovresti farlo per le ragioni sopra descritte. Saprai quindi se hai correttamente usato le funzioni disponibili, e se hai commesso errori che possono ridurre la durata di vita del Dakota Alert PR-3000.
Tuttavia, uno dei ruoli più importanti per l’utente svolti dal manuale d’uso è quello di aiutare a risolvere i problemi con il Dakota Alert PR-3000. Quasi sempre, ci troverai Troubleshooting, cioè i guasti più frequenti e malfunzionamenti del dispositivo Dakota Alert PR-3000 insieme con le istruzioni su come risolverli. Anche se non si riesci a risolvere il problema, il manuale d’uso ti mostrerà il percorso di ulteriori procedimenti – il contatto con il centro servizio clienti o il servizio più vicino.